Adfox, první dojmy zelenáče

Jak jsme testovali Adfox, obsahovou síť a fulltext. Jaké jsou Vaše zkušenosti? Naše první dojmy jsou spíše zklamáním.


Založení Adfox účtu

Přiznám se, že Adfoxu jsem nikdy nevěřil a nikdy jsem ani o založení účtu nepřemýšlel. Nedávno mne však kontaktoval oblastní zástupce Centrum Holdings, ale už do telefonu před samotnou schůzkou jsem ho upozornil, že si od toho nemá nic slibovat a na 90% mne nepřesvědčí.

Sešli jsme se a neřekl mi nic nového, jen že vyhledávač Centrum (Morfeo) je snad i nejkvalitnější na netu a dokáže najít i to, co jiný ne. Zvláštní, v době schůzky nemělo Centrum.cz ani za půl roku zaindexovanou stránku projektu www.dobre-naradi.cz, kvůli kterému jsme se sešli. V té samé době už tento projekt měl zaindexovaných tisíce stránek na Seznam.cz a na Google.cz.

Nezaindexovanost je prý způsobena tím, že projekt nemá zakoupenu žádnou reklamu a nemá placený záznam v databázi firem. Což plně doufám, že není pravda! Každopádně za půl roku, zde stále nebyla žádná indexace.

Nakonec jsem se rozhodl, že bych přece jen měl zkusit, jak Adfox funguje. Pádným argumentem pro stanovení zkušební částky bylo, že nad 3000Kč je možné využít zdarma služby nastavení klíčových slov obchodním zástupcem. Tedy dohodli jsme se a stanovili částku na 3500Kč na měsíc.

Spuštění Adfox a reklamní kampaně

Součástí smlouvy byla analýza cílových témat a předběžný výběr slov, který jsem provedl na schůzce a označil to, na co je potřeba se soustředit a co není až tak důležité.

Uběhl měsíc od zaplacení a nic se nedělo. Tedy rozhodl jsem se to popohnat a raději služby výběru klíčových slov nevyužít, odeslal jsem export z Google Adwords na obchodního zástupce a hned (za další 2-3 týdny) už tam byla klíčová slova. Reklamní kampaň mohla být spuštěna.

V této době už ovšem obchodní zástupce změnil zaměstnání, byl přidělen nový.

Vyhodnocení reklamní kampaně na Adfox

Uběhl další měsíc a bylo nutné vyhodnotit reklamní kampaň. Vyhodnocení probíhalo na mé straně pomocí Google Analytics a sledování ecommerce.

  • Prvním zjištěním bylo, že Centrum.cz nepřineslo žádný obrat,
  • další bylo, že počet prokliků byl celkem nízký, osobně jsem neměl čas zkoumat různá nastavení Adfox a co vlastně všechno umí, doufal jsem, že to bude na obchodním zástupci, ale podle Google Analytics se proklik pohyboval v průměru 7-10 Kč za jedno kliknutí,
  • jednou z posledních zajímavostí, které mne zaujaly, byla například proklikaná částka na klíčové slovo gril, kde cca 150Kč bylo proklikáno z článku s nadpisem: Ugrilovali vlastní babičku na zahradním grilu.

Po ukončení reklamní kampaně mne však kontaktoval už třetí oblastní obchodní zástupce (žádný operátor call centra) a dotazoval se, proč nebyl navýšen kredit a že se určitě musíme sejít. K tomu zatím nedošlo.

Osobně mám při podnikání několik schůzek týdně, někdy denně a jednám s desítkami firem za měsíc, zajímavé je, že ze 70% jednám v rámci stejné firmy pokaždé s jiným obchodním zástupcem. Obvykle s tím souvisí i kvalita poskytovaných služeb.

Jaké jsou Vaše zkušenosti s Adfox?