Google BAN! Aneb jak nebezpečný je všemocný monopol!

Dostali jsme GOOGLE BAN, kdo ví proč, ale už se na google nezobrazujeme, aneb jak z první příčky do ztracena.


Na jednom projektu jsme bez varování spadli z první příčky do ztracena, asi jsme někomu vadili. Nechci brečet nad rozlitým mlékem, ale chci upozornit na to, jak nebezpečné je být závislý na nerovnoceném partnerovi. Každý obchodní vztah, by měl být vyrovnaný, jinak se jednoho dne může stát, že nás partner odstřihne a nebude se o tom bavit.

Dobrým příkladem je ERP nebo jiný firemní informační systém. Ze stejného důvodu, bych nikdy nedoporučil jako základ podnikání open source, samozřejmě záleží na poměru rizika a ušetřených nákladech, stejně tak na důležitosti služby, kterou nám open source poskytuje. Například čistě internetový obchod založený na open source může být dost značný problém, pokud to není pro majitele jen koníček. Na jedné straně služba, která mne nepotřebuje a může kdykoli odstřihnout a na druhé straně služba, která nemá žádné závazky vůči mne a její motivy mohou být nejisté.

Nejsem si vědom, že bychom porušili nějaká pravidla GOOGLE a přesto už nějakou dobu nejsme ve vyhledávání a není šance zjistit proč. Dopady jsou tragické, návštěvnost klesla o 40% a s obraty je to ještě horší. Pochopitelně GOOGLE je moloch, který se nemusí bavit s každým a nemusí vysvětlovat své důvody. Přesto, že od nás dostává měsíčně nemalé peníze, nemá zájem vysvětlovat nebo upozornit na důvod takového kroku.

Dokud to někdo nepozná na vlastní kůži, nepochopí jak může být takový moloch mocný. Také si pamatujete doby, kdy každá druhá internetová diskuse byla plná příspěvků se spojením a odkazem Radovan Kaluža? Nebo tisíce stránek vzájemně na sebe odkazujících s generovaným obsahem a obvykle vysvětlujícím jedno slovo, které měli společné ten hlavní odkaz Miton? A takhle bychom mohli pokračovat ještě dlouho, to si pak člověk říká na co být poctivý, ale proč poctivý, proč nevyužít šance?


komentáře

RSS Komentáře k článku RSS Komentáře   Add to Google
08.05.2009 07:33 | Anonym (v6ak) | Google Webmasters tools

Z principu souhlasím. S Googlem to je ještě dobrý, hlavní problém tu je, že nejste závislí jen na tom, co používáte vy, ale dost i na tom. Co používají potenciální zákazníci. Ještě horší je situace, kdy nejde o praktický monopol (lidé to používají protože chtějí a kdyby nechtěli, mohli by snadno přejít jinam), ale o, nazval bych to nuceným monopolem, kdy jsem nucen to používat, protože to používají ostatní. Proto například nepoužívám icq ale Jabber. Trošku OT: Znáš Google Webmasters tools? Tam AFAIK nabízejí některé věci vysvětlit a případně poslat k novému posouzení. Neříkám, že to je ideální, ale co vám kromě smíření se se ztrátou reálného zbývá?

08.05.2009 15:39 | Anonym (Miloslav Ponkrác) | Re: Praktický monopol

Mě se líbí, jak se vždycky objeví nezvaní mluvčí za lidi a vysvětlují, že lidi jsou nuceni.

Tak tedy: Já osobně nejsem nucen používal Windows na desktopu, ale dělám to, protože jsem s nimi spokojenější, než s Linuxem na desktopu (s unixem, tedy s Linuxem a BSD dělám mnoho let, ale na desktopu mi více vyhovují Windows)-

Stejně tak mnohem raději používám ICQ, než jabber.

Takže pro mě žádné nucení není. A stejně tak je to myslím s většinou lidí. Jenom jedna (minoritní a v populaci málo zastoupená) komunita pořád vyvolává dojem, že snad většina lidí chce to, co ona komunita a staví je nezvaně jako mluvší většiny lidí.

Vidím, že se k tomu hodí cokoli, i cizí neštěstí.

Jinak doporučuji Google Webmaster Pages, dozvíte se tam opravdu hodně. Je to IMHO nejlepší cesta, kterou se teď můžete vydat.

08.05.2009 18:05 | Anonym (v6ak) | Re: Re: Praktický monopol

Windows bych nezařadil do nucených monopolů – to, že ho používá cca 90% okolí mě nijak nenutí ho používat. Mohlo by být zajímavé debatovat proč ho používají, ale to teď nechci. Na druhou stranu, pokud 90% okolí používá ICQ a nic jiného, určitým způsobem mě nutí ke stejnému chování. ICQ zabírá v ČR drtivou většinu trhu. Volí ho lidé opravdu protože je nejlepší? Existují i lidé, kteří si to nemyslí, ale přesto ho používají. Hádejte proč… Je tu další efekt, který si uvědomujeme čím dál tím víc: shromáždění velkého množství informací u jednoho poskytovatele. S informacemi lze nakládat různě. Dokud se pro to rozhodnou uživatelé dobrovolně, je to ještě OK (např. chci mail u Google, protože je pro moje požadavky nejlepší), ale v kombinaci s nuceným monopolem to je zlo. Nestavím se do role mluvčího. Jen ukazuju, na co lidé jako uživatelé (spolutvůrci trhu!) zapomínají a co si neuvědomují. To neznamená, že by to nevyužili, jen si neuvědomují výhody.

09.05.2009 23:43 | Administrátor | Re: Google Webmasters tools

Google Webmasters tools samozřejmě znám a dlouho používám, ale ten ndokáže říci, kde je problém, paradoxem je, že google i nadále prochází sitemap odeslaný právě přes Google Webmasters tools. Žádost o vysvětlení a nové posouzení už jsem poslal dávno, ale problém je právě v tom, že google to neřeší, uběhne měsíc a nic.

08.05.2009 11:32 | Anonym (Dundee) | Ban

Mám bohužel podobné zkušenosti. Potřebovali jsme na jednom webu vyhledávací formulář od Googlu. Ten ale podléhá AdSense podmínkám, a tak web musel projít kontrolou Googlu. Google shledal, že web je nefunkční (návštěvnost 1000 lidí denně), zakázal ten formulář a jako bonus nám snížil GTPR ze 3 na jeden :)

08.05.2009 13:41 | Anonym (Pitrsonek) | Podobné zkušenosti

Bohužel takovou zkušenost jsem také, zažil i se Seznamem a nyní i Google. Jeden projekt byl na nejhledanější frázi daného zaměření první na seznamu, jednal jsem s potenciálním kupcem o ceně atd. a nakonec jsem se rozhodl projekt neprodat a náhle se web nezobrazoval na seznamu, ale všechny stránky byly stále zaindexované. Po nějaké době bezmocnosti se projekt opět vrátil mezi nejlepší výsledky, ale pocit bezmocnosti byl nepříjemný. Nedávno se stala podobná událost u Google, asi nám dal Ban za prodej zpětných odkazů, takže web na prvních příčkách je náhle pryč, stránky stále zaindexované. Když jsem si projížděl konkurenční weby, tak také prodávají zpětné odkazy atd. a nic se jim nestalo.

09.05.2009 23:51 | Administrátor | Re: Podobné zkušenosti

Osobně moc nerozumím tomu prodej odkazů, v poslední době je to docela hodně omýlaná písnička, ale co tím vlastě google myslí? jako že, každý externí link musí být opatřen rel=nofollow? to pak přece samo o sobě ztrácí smysl, když myslím, že je pro mé zákazníky nějaký odkaz zajímavý tak ho na své stránky dám a co to má společného s prodejem odkazů?

25.05.2009 20:23 | Anonym (honza) | Re: Re: Podobné zkušenosti

Trochu se o tom pise tady: http://www.samples.cz/…enym-odkazu/

08.05.2009 13:54 | Anonym (Nill) | Bad rank

Pokud na tom projektu odkazujete na Pagerank.cz jako tady, tak se neni zas tak moc cemu divit. Nicmene souhlasim, Google ma v hrsti pulku internetu a to neni dobry.

09.05.2009 23:52 | Administrátor | Re: Bad rank

Pagerank, OK to beru, na tom projektu, ale není, a to že je tady, je historická záležitost, zmizí rychle :)

08.05.2009 15:26 | Anonym (P) | Velký G už s.... hodně lidí

No, a to jsi zapomněl zmínit, jak se Google chová ke svým ,,partnerům" v Adsense. Na jedné straně nabádá na velké zisky a pokud se firma rozhodne projekt postavit právě na Adsense (což je reálné), může se Vám velmi jednoduše stát, že nebudete mít 40%, ale dokonce 0% obratu jako my. Ve fulltextu se nulové komunikaci nedivím, ale pokud jim nesete prachy, bylo by docela i férové aby komunikovali. Když jim nesete prachy jako Adwords inzerent, tak se hoši ozvou do druhého dne jako na koni :) Asi by si měli trochu pozměnit moto z ,,don't be evil" na ,,don't be Debil"

09.05.2009 23:54 | Administrátor | Re: Velký G už s.... hodně lidí

toho jsem si vědom a proto jsem odeslal formulář na dotaz z adwords, domnívaje se, že si zkontrolují celkem vysoký roční náklad na klíčová slova a pochopí, že by mohli komunikovat, bohužel několik set tisíc ročně asi není dostatečně zajímavý obnos, aby alespoň řekli, kde je chyba

08.05.2009 15:27 | Anonym (Ivan) | Problém je často v konkurenci a ne v Google.

Ačkoli Google občas někamu dá ban či penalizaci, mám stále větší pocit že problém je právě v konkurenci která vaše i malé prohřešky bonzuje. Já jsem nikdy svojeho konkurenta nenahlásil a ani to nemám v plánu, ale z blackhat sešlosti o blackhat /na jejich webu/ více méně vyšlo že bonzování konkurence je o seo profesionálů běžná praxe.

09.05.2009 23:56 | Administrátor | Re: Problém je často v konkurenci a ne v Google.

to beru také, ale problém je, že u tohoto projektu opravdu nevím o žádném prohřešku, snad jen ty výměnné odkazy, ale moc neroumím banu za takovou věc, ono totiž tam bylo asi 10 odkazů, ale na konkureční weby!resp. weby se společnou tématikou, takže jaký prodej odkazů a co tím teda je myšleno?! prodej odkazů !

08.05.2009 15:30 | Anonym (Ivan) | oprava

Myslel jsem, že jsem si to po sobě přečetl :(

http://blog.h1.cz/…edni-streda/

08.05.2009 15:35 | Anonym (Set) | Google je už jen namachrovanec

Google už si myslí že je pánem světa. A není to jen pocit u nás, stačí se podívat na fóra v zahraničí jak roste počet nas.raných. Už to není prostě ten kámoš. Dobře to popsal na blogu Hulán. Google potřebuje jako sůl nějakou ostrou konkurenci. Svýma PR a Adsensama drží lidi pod krkem protože není alternativa a každý chce žít s penězma. Doufám že jim Microsoft brzy trochu zatopí a to nejsem nějaký fanatický příznivec Billa.

08.05.2009 16:43 | Anonym (Michal) | Nebuďte zahledění do sebe

Google není střed světa a psát, že není alternativa k Adsense/Adwor­ds/whatever, je krátkozraké. Pokud je někdo natolik hloupý, že postaví svůj byznys na službě třetí strany (která ji navíc nabízí zdarma), je bláhové se domnívat, že Google bude „váš kámoš“ (jak tu kdosi zmínil) a že půjde na ruku všem, kteří díky němu dělají byznys.

10.05.2009 00:03 | Administrátor | Re: Nebuďte zahledění do sebe

Bylo by naivní si myslet, že google fulltext není jeden z podstatných základních kamenů, ono denní návštěvnost UIP 600 lidí už je docela postatný základní kámen, i pro celkem velký projekt, google bude podstatný ať už chci nebo ne

27.06.2010 02:09 | Anonym (Franta) | open source

Tahle představa o open source je trochu zvrácená ;-) Doporučuji nastudovat, v čem to spočívá, začít se dá na stránkách FSF a OSI. Pokud jsi nic nezaplatil, tak se nelze divit, že nemáš žádné záruky. Pokud platíš, tak máš normální smlouvu a pro druhou stranu je to samozřejmě závazek. Jak „rovný“ ten vztah bude, záleží na velikosti dodavatele, kterého si vybereš – např. IBM se s tebou nebude ani bavit, ale můžeš si vybrat z nepřeberné nabídky dodavatelů toho, který ti sedne velikostí, kvalitou, cenou… je to o svobodě a možnosti volby.

06.07.2010 16:18 | Administrátor | Re: open source

když něco budu platit tak to asi nebude open source ne?

jinak sorry článek spojuje více věcí v jedno a tak ani z tvého příspěvku není zřejmé na co reaguješ (chyba článku)

shrňme to takto

  • open source je něco na co se nelze spolehnout a je velice nebezpečné na něčem takovém založit business (neexistuje zoodpovědná osoba),
  • google je něco co vytváří trh, který jen stěží lze ignorovat, ale zároveň podmínky jsou velmi nerovnocenné pro zůčastněné strany,
  • poslední malý topic je opět o rovnocennosti zůčastněných stran, obchodní vztah mezi nerovnocennými a různě velikými partnery je s velkou pravděpoodbností narušen už v základech z principu věci
18.07.2010 11:34 | Anonym (v6ak) | Re: Re: open source

Open-source může být i placené. Jako příklad můžu uvést Suse Linux Enterprise Desktop, který jsem dostal OEM k notebooku.

Jméno
Název
Text
Lze používat Texy! syntax. Příklad syntaxe: "text odkazu":odkaz, **tučně**, *kurzíva*, `code`. PHP kód uzavírejte do <?php ... ?> a JavaScript do <script> ... </script>