Hilton Diamond Club také už Vás poctili nabídkou členství?

Tento článek má pramálo společného s tímto webem, proto pokud tady hledáte programování, php nebo internetový marketing, zklamu Vás. Ale jde taky o marketing, tak třeba se tady přiučíte starým trikům asertivního telemarketingu.


Je tomu pár týdnu co mi volala paní ... Vážený a ctěný dostalo se Vám obrovské pocty, když mi věnujete 2-3 minuty, vysvětlím o co se jedná ... hned jsem zavětřil nějaký Skyline nebo Herbalife, že by oživly stáré dopisní podvody: vyhrál jste zájezd nebo milion korun, stačí jen objednat zboží v hodnotě 500Kč apod.?

Svolil jsem a od té doby už jsem se nedostal ke slovu, hovor trval půl hodiny, byl veden velice šikovně a asertivně. Asertivita se vlastně skloňuje pod synonymem vyjadřujícím něco mezi pasivitou a agresivitou, i tak by se hovor dal popsat. Po půl hodině, co jsme si vyjasnili co všechno máme společného ohledně trávení volného času a kolik masáží a vstupů do rekreačních center dostanu zdarma, včetně osobně předaných narozeninových dortů až do domu a dalších a dalších zajímavých sociálních a požitkových jistot, jsem se snažil hovor posunout k nějakému závěru.

Byl jsem napomenut, že nesmím předbíhat a že těch pár minut stojí za tu poctu, která se mi dostane. Nakonec jsem se dozvěděl, že jsem byl nominován nějakou váženou osobností z klubu Diamond Club Hilton k předání členství, což může taková vážená osobnost udělat pouze jednou za dobu svého členství. Pochopitelně jméno člověka co mne do toho dostal, jsem se dozvědět nemohl, přece ctí soukromí svých klientů. Ovšem, kde Hilton bere databázi klientů je otázka jiná, vzhledem k tomu, že paní mne od začátku komolila jméno, zapomněla jaksi na háček nad e.

Pak ještě přihodila špetku legendy a tajemství o první noci v hotelovém apartmá, kdy se členovi tohoto klubu vždy splní to o čem sní! To už byl vrchol. Ono to bylo celé tak úžasné, že to musí být pravda. Ukázalo se, že všechny ty neuvěřitelné výhody nejsou tak úplně zadarmo a že se za ně ročně platí paušální poplatek, blížící se k 10 000 Kč.

Osobně si myslím, že hotelu typu Hilton tento marketing škodí. Zdá se, že současná mediální krize je poznamenala významně, když se uchýlili k něčemu takovému.

Nemám rád jednání, kdy do konce nevím o co jde. To je pro telemarketingové společnosti nutnost, kdyby to řekli na začátku, nikdo se s nimi nebude bavit. Asi to znáte, když Vám denně volá nějaký ten marketingový poradce, finanční poradce, pojišťovací agent, někdy i ta samá banka každých 14 dní, to pak člověk musí pořídit nějaký kvalitní firewall, ideálně sekretářku, která vyřizuje pouze telefony a nepustí dál cokoli podezřelého.

Nevíte někdo jestli existuje nějaká zákonná databáze, kam by se člověk zaregistroval a vyjádřil tak nesouhlas s podobnými telefony? Možná, by nebylo od věci něco takového vytvořit. Kdo se toho ujme?