Jak si vytapetovat Zbozi.cz

/clanek/2009-11/89-Zbozi-cz-jak-si-vytapetovat-zbozi-cz.png

Zbozi.cz má už nějaký týden nový systém, je chytřejší a více user friendly, například vám dovolí si vytapetovat svou stránku. Na to, že v kancelářské technice a IT se na dobu dodání už dávno nelze spolehnout, na to jsme si zvykli a tento údaj je na zbozi.cz naprosto bezcenný, ale uvidíme čeho se ještě dočkáme.


Zbozi.cz nedávno aktualizovalo svůj systém a nabídlo nové funkce, například rozpoznávání zboží podle názvu výrobce a nebo podle stromu kategorií, v XML Feedu přibyly nové elementy.

Dušan Janovský se nechal v minulosti slyšet, že Seznam.cz bude více preferovat automatizaci kategorizace/posuzování produktů před lidskými zdroji (snad mi promine, jestli je to nepřesné, rád se mu omluvím, bohužel nemohu najít článek, kde jsem to četl, snad diskuse na Lupa.cz nebo 30minut.cz?).

Co však tato změna přinesla? Někdo už se nenajde, někdo je zase vidět všude. A někdo zvesela tapetuje jako třeba na obrázku v příloze. O to horší je, že u Zbozi.cz selhává kontrolní mechanismus, proč to toleruje? Přes několikeré upozornění nedošlo k žádné nápravě. Z obrázku je zřejmě, že nejde o žádný omyl, ale záměrný spam, neměl by být viník potrestán?

Už jsem si zvykl, že na Zbozi.cz nelze věřit avizované dostupnosti. Co se týče elektroniky všichni do jednoho mají starší model LCD televize, který se už nevyrábí, skladem. Samozřejmě, že se už nevyrábí zjistí až ve chvíli, kdy mají objednávku zákazníka. Seznam kdysi sliboval kontrolní nákupy, asi není možné tento nešvar jakkoli vymítit, ale důvěryhodnost a použitelnost Zbozi.cz je u elektroniky na minimu, alespoň u mne, nevěřím ceně ani dostupnosti, co zbývá?

Zajímavá je i jedna hříčka, které jsem si všiml, důsledkem porovnávání zboží na základě názvu výrobce je to, že kdo byl dříve vyhledatelný na nějaký typ výrobku, dnes už není k nalezení. Například toto WoodStar LF 100 a WoodSter LF 100. Správný název je WoodStar, ale protože někteří velcí hráči na trhu název komolí, táhne to všechny ostatní ke stejné chybě. Co teprve s výrobci jako je Husqvarna Zenoah Co., Ltd. Saitama Japan. Ono to ani tak nebude vinou Seznamu, ale specifiky sortimentu.

Nicméně jak to dělají jiné porovnávače cen/zboží? Vím, že ještě nedávno stále ty jedny z největších používali lidské zdroje pro zařazení produktu k danému klíčovému slovu, které bylo hledáno v názvu.

 

podobné články

24.05.2010Zbozi.cz spam běžná věc, má zájem s tím Seznam.cz něco dělat?(25%)