Lupa.cz ostuda, kdo nestihl oil spill?

/clanek/2010-06/110-Lupa-cz-ostuda-kdo-nestihl-oil-spill-CID0.jpg

Článek je pro ty, kteří nestihli před stažením článku na serveru Lupa.cz shlédnout jak to vypadá, když redaktor propaří celou noc 12. 6. 6:30.


BP kupuje od Googlu sousloví „oil spill“

Autor Lupa.cz – 12. 6. 6:30

Tak takhle to začalo v 6.30 SEČ (středoevropského času). Ve stručnosti o co šlo: Skvrna v mexickém zálivu, po několika neúspěšných pokusech zastavit katastrofu, se společnost BP rozhodla uvolnit až 50 milionů dolarů na krizový marketing, krom zkoupení všech klíčových slov na google adwords (rozuměj nabídla nejvyšší cenu za proklik), tak agentura Reuters reagovala článkem, který byl zveřejněn na adrese BP buys Google ads for search term "oil spill".

Ostudou Lupy.cz bylo vypuštění fámy a zkreslení celého problému, že google prodává první pozice v generickém vyhledávání, stopy celého pochybení najdete už jen v google archivu (nebo v obrázcích pod tímto článkem).

Není podstatné, zda šlo o nepochopení autora, neznalost toho jak fungují PPC reklamy nebo o marnou snahu schovat obsah článku za etický problém, zda takový krizový management je správný nebo ne. Podstatné jsou úplně jiné věci. Mimochodem samozřejmě, že společnost BP se zachovala naprosto správně viz. článek BP kupuje na Googlu “oil spill”. Samozřejmě!

Co je hlavně podstatné na celém problému je to, že v současné chvíli se proklik vyšplhal na cenu 57Kč! A tudíž pouhých 5 Vašich kliknutí, třeba z práce, z domu a ještě nejlépe o tom řekněte manželce, zaplatí pronájem této domény!

Google už se postará a správné napárování reklam k tomuto článku. Pokud, tedy jeho cílovou skupinou nejsou anglicky mluvící čtenáři, snad pro test: Ropná skvrna v mexickém zálivu?

Rada na závěr: Nikdy nepsat nebo minimálně alespoň nepublikovat článek, když přijdu z pařby!

fotogalerie

/clanek/2010-06/110-Lupa-cz-ostuda-kdo-nestihl-oil-spill.jpg